К основному контенту

ЩО ТАКЕ ТВІР-ЕСЕ?

 Особливості написання твору-есе

Есе, есей ( з фр. – проба, спроба, нарис) – жанр художньо-публіцистичної, науково-популярної літератури. Характеризується вільним, не обов'язково вичерпним, але виразно індивідуалізованим трактуванням теми.

Поради щодо написання есе:

1. Усвідомити мету написання, яка полягає в тому, що ви повинні переконати того, хто має читати цей твір, що ви зрозуміли тему есе.

2. Уважно вчитатися в тему есе, знайти ключові слова, осмислити проблему.

3. На чернетці написати тези, краще з наведенням певних доказів, які допоможуть розкрити тему твору.

4. Стисло і влучно занотувати аргументи і приклади.

Поради щодо побудови есе:

1. Твір есе варто розпочати зі вступу, в якому має бути висвітлено загальний підхід до теми, вступ повинен містити проблемне завдання і відповідь на поставлене питання. Це теза есе.

Теза чітко визначає межі написання есе. Автор есе не має права описувати все, що йому відомо в обсязі заданої теми, а лише те, що буде творчою відповіддю на поставлене питання у темі.

Упродовж усього есе необхідно підкреслювати зв'язок поданих фактів з тезою.

2. Основна частина есе вибудовується з метою переконання читача. Для цього автор есе має використати вагомі аргументи. Спочатку варто викласти головні ідеї та факти, які підтверджуватимуть приклади до цих ідей.

Обсяг есе має бути не дуже великим ( хоча не існує якихось чітких рамок і обмежень щодо обсягу есе).

Правила, яких варто дотримуватися при написанні есе:

(використано ідеї І.Звоненко)

  1. Вступна частина має бути стислою, але виразною й містити у собі центральний метафоричний образ.
  2. Останнє речення вступу й перше речення основної частини мають бути органічно пов'язаними. Сутність зв'язку: пояснення правомірності метафори.
  3. Обсяг основної частини не регламентується, але необхідно пам'ятати: зі збільшенням обсягу есе втрачає легкість жанру.
  4. Основна частина пов'язана з висновком не лише за думкою, а й за способом мовного оформлення (через центральний образ).
  5. Есе має містити озвучену кінцівку. При цьому зовсім не важливо, кінець є ствердженням будь-чого, запитанням чи остаточно не завершеними роздумами. Вдалим варіантом завершення есе вважається використання афоризмів і цитат.

Використання мовностильових засобів у творі-есе:

1. Важливу роль відіграють порівняння.

2. Велика увага приділяється внутрішньому змісту і зовнішній оболонці слова. Гра зі словом на рівні оригінального осмислення теми.

3. Авторське використання великої літери, коли є потреба піднести певні акценти, та малої літери, коли навпаки є необхідність, підкреслити втрату величі чи особистісної цінності.

4. Авторське використання розділових знаків, абзаців.

5. Контекстуальне використання засобів зображувального-виражального ряду. Не треба боятися «поєднання непоєднуваного»; неочікуване може бути якраз найцікавішим у контексті роздумів.

6. В есе є вмотивованим і доречним використання складних синтаксичних конструкцій і неповних речень, обірваних фраз; використання усього арсеналу вставних слів, відокремлених членів речення вигуків…

7. Одним із головних аспектів є чуттєво-емоційний лад викладу думок.

Побудова есе:

1 Назва теми______________________

2.Вступ – особисті погляди, що чітко висвітлюють тези та підходи автора._____________________________________________________

3. Аргументи, які обстоюють тезу

1)______________________________________________________

2)_________________________________________________________

3)_____________________________________________________

4. Факти або приклади, які підтримують головну думку твору

1_________________________________________________________

2_________________________________________________________

3_________________________________________________________

1_________________________________________________________

2__________________________________________________________

3___________________________________________________________

4___________________________________________________________

1_____________________________________________________________

2____________________________________________________________

1_____________________________________________________________

2_______________________________________________________________

3______________________________________________________________

5. Висновки – узагальнення есе, в яких підкреслюється як автор довів свою позицію, і знов окреслюється тема.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Як допомогти дитині налаштуватися  на навчання вдома? 1071 0 5 Ну, що ж, у зв’язку з подовженням карантину, школярам таки доведеться вчитися вдома ще й у квітні. Два тижні такого навчання показали, що в багатьох дітей виникають  труднощі з самоорганізацією , вчасним виконанням завдань, та й, взагалі, сприйманням часу, проведеного вдома, як навчання, а не канікул. Дійсно, навіть багатьом дорослим зараз це складно зробити, тим більше з огляду на те, що ми всі  переживаємо стрес  внаслідок цих раптових змін. Саме тому психологи радили на початку карантину дати дітям можливість відпочити трохи, прожити свою тривогу й адаптуватися. Але час не стоїть на місці — минає вже третій тиждень нашого вимушеного сидіння вдома. До того ж, шкільний навчальний процес не зупинявся, він триває з використанням дистанційних ...
Робота з математики за розділом «Подорож до міста   «Множення і ділення»» 1.      Вибери рядок, в якому дія додавання правильно замінена на дію множення. 4 + 4 + 4 + 4 = ___________      а)   4 ∙ 3      б)   3 ∙ 4      в)   4 ∙ 4       2 .   Заміни дію множення на дію додавання                   5 ∙ 4 а)   5 + 5 + 5 + 5 б)   4 + 4 + 4 + 4 + 4 в)   5   + 5   + 5        3 .   Знайди правильний розв’язок до задачі.                    Білочка має 4 лапки. Скільки всього лапок у трьох білочок?                   ...
Кратне порівняння чисел Запитання 1 Щоб дізнатися на скільки одне число більше від іншого, треба варіанти відповідей   додати два числа     від більшого числа відняти менше число     Помножити одне число на інше Запитання 2 Щоб дізнатися у скільки разів одне число менше від іншого, треба варіанти відповідей   більше число поділити на менше     помножити два числа     від більшого відняти менше Запитання 3 Мамі - 32 роки, а доньці -10 років.На скільки років мама старша від доньки? варіанти відповідей   23     22     42 Запитання 4 Мама купила для консервування 12 кг огірків та 4 кг кабачків. У скільки разів менше купила кабачків, ніж огірків? варіанти відповідей   4     8     3 Запитання 5 У скільки разів 5 менше 35? варіанти відповідей...